-The Chosen Path-

"of many roads that lay upon you,choose! For the choice is in your hands.....

luka qolbu

Ku terbangun....
seperti pagi-pagi lain....
namun pagi ini....
tak mampu ku tahan....
sakitnya jiwa....
dek qolbu....yg terhiris....
kekeringan darah....
menunggu masa....
kehilangan fungsi....

manakah hilang pegangan....
yg dicium tiap pagi....
tak terlihat atau terasa....
lesap....ghaib....
yg ku lihat....
hanyalah....satu lubang....
terlihat padanya....
tiada cahaya....dan hujung....

ku berhenti....dari melangkah....
menuju yg ku lihat....
kerna hati....tiba2....bersuara??

bukankah ku berjanji....hendak ikut....al-khattab??
"aku hanya takut aku berhenti berdoa,bukan tak makbul"
itu katanya.....

bukankah....ingin ku contohi....Abu Bakr??
baginda tiada....namun cintanya yg kuat....
membantunya....meneruskan perjalanan....
menyambung perjuangan....tanpa henti....

masakan aku terlambat....
lubang itu....belum ku masuki....
adakah punya harapan???

aku...aku...tak mahu....
TAK MAHU!!!!
ya.....Ilahi.......


+++++++++++++++++

....................... ................
terangnya....di mana aku??
apa....adakah....

Semakin jauh....ku darimu....
Semakin rapat....kau datang padaku....
Pernahkah Kau terlupa akanku?....
Tidak!! Aku yg terlupa.....
Tak apa!! Aku.....tak akan lupa.......

"Barangsiapa yang ketika futurnya berada di atas jalanku,maka baginya HIDAYAH"

0 comments: