-The Chosen Path-

"of many roads that lay upon you,choose! For the choice is in your hands.....

He 'Did' Came to You...but.....

*kata ganti:
He @ dia : Allah, baginda, hidayah
You : Kau, aku, manusia, hamba Allah

Selalu kita tak sedar,'dia' dah datang. Akhirnya,kita tewas @ menang. Ratio?
50%-50%? 70%-30%? 30%-70%? Hmm..itu terpulang pada iman pada ketika.

Tapi,pilihan2 yang kita lakukan sangat bahaya!! Jadi,pilihlah elok2.
Contoh??
-Malam,5 Ramadhan-
Penulis rasa sangat pening kepala. Selesai maghrib, rasa kalau tak baring boleh pengsan. "Hmm....panadol @ tido jap? Panadol @ tido jap.....err,tido jap ah. Nanti terawih adik kejut aa".
........................
-Pkl 5am-
......"AAAA!! asal takde orang kejut ni!!"....

Maka hancurlah 1 malam ramadhanku begitu saja. Macam bingung kan? Makan panadol tak elok,tidur pulak takut terlajak. Akhirnya tido dan....??

Isk2....penulis rasa sangat sedih walaupun ayahanda tercinta dan adik tersayang ingatkan penulis demam,lalu dibiarkan. "Takpe,biar dia rehat". Katanya.

Sebenarnya,ada terbangun dah kejap,tapi tertido balik....Allah dah kejutkan,tapi iman penulis lemah pulak waktu tu.
So friends,plz jangan ikut penulis. Ramadhan ni bukan waktu kita nak membazir dan ngada2 bajet sakit. Rugi.

Satu perkongsian. Dengarlah.